donderdag 23 januari 2014

Kostprijs en verkoopprijs

Kostprijs en verkoopprijs berekenen

Op vrijdag van de eerste week in de materialisatie fase zijn we bezig geweest met het berekenen van de kost en verkoopprijs van ons product.

Deze kosten berekening hebben we gemaakt:




Bij het berekenen van de kosten die er aan het product verbonden zouden zijn zijn we als volgt te werk gegaan. Eerst hebben we bekeken welke kosten er zijn verbonden aan de prijs die we nodig hebben. Door middel van deze prijs hebben we bekeken hoe ze vervoerd kunnen worden en welke prijs hieraan verbonden zou zijn. Verder hebben we gekeken waar het product in het meest gunstige geval geproduceerd moet worden, om de kosten zo laag mogelijk te houden. Maar er moet wel rekening mee worden gehouden dat produceren in Nederland met machines mogelijk over langere tijd goedkoper is. De kosten die verbonden zullen zijn aan het spuitgietproces hebben we berekend door middel van de bottom-up benadering van Dhr. Koolen.

De prijs die er zal zijn verbonden aan het produceren van het complete product komt uit op 27,95 euro. Deze prijs word veroorzaakt door verschillend soorten kosten zal deze prijs mogelijk nog stijgen zoals de prijs die tussenpersonen ontvangen. De prijs moet tevens niet te laag liggen om zo te voorkomen dat mensen gaan twijfelen over de kwaliteit. Daarom adviseren wij om de prijs zo af te stellen dat mensen denken dat het een hoogwaardig product is. Wij adviseren een hoog winstpercentage dat 100% boven de kostprijs ligt. Naar onze schatting zou de verkoop prijs dan ronde de 50 a 60 euro liggen. Verder adviseren wij een verkoop prijs van 70 euro wanneer er nog extra kosten bij komen. Mogelijk dat men de opbergvoorziening kan aanbieden gezamenlijk met de Yezz om zo de verkoop te stimuleren. Omdat het winstpercentage vrij hoog ligt kun je veel in prijs zakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten