Op dinsdag 26 november 2013 hebben we onze twee opdrachtidee voorgedragen aan de hoofdontwerper van Dorel. Deze presentatie moesten we houden door middel van een elevator pitch. Dit houd in dat er in 45 seconden moet worden verteld waarom deze opdracht moet worden uitgevoerd. Ik heb zelf niet de elevator pitch gepresenteerd maar heb wel gemerkt dat het erg lastig is om een idee in 45 seconden te presenteren. Het is vooral belangrijk om alleen dat te vertellen wat echt daadwerkelijk van belang is. Ik heb geleerd dat het lastig is om een idee te promoten in 45 seconden. Verder weet ik nu dat je bij het maken van een elevator pitch hier al rekening mee moet houden en alleen maar selecteren wat daadwerkelijk bijdraagt aan de promotie van het idee.
Ons eerste idee een opbergvoorziening in samenwerking met Samsonite presenteren heeft een GO gekregen dus hiermee kunnen we verder in de analysefase, hier ben ik erg blij mee. Het tweede idee een verwarmde zitting heeft helaas een NO-GO gekregen. Dit kwam vooral omdat het kind het eerder te warm heeft dan te koud dit vertelde de hoofdontwerper ons na afloop. Ik vind het jammer dat dit idee niet goed is gekeurd maar denk zeker dat we een mooi product kunnen gaan maken met productidee 1.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten